sobota, 13 czerwca 2015

Stresująca rzeczywistość


To mnie zżera, ale się nie poddam. Stres. Pojęcie o wydźwięku wyraźnie negatywnym. Stres w pracy, na uczelni, w domu. Tu stres, tam stres i jak temu zaradzić? Może po prostu powiedzieć sobie, że co mnie nie zabije to mnie wzmocni, a jak mnie zabije to przecież i tak mi już będzie wszystko jedno. 

Faktycznie stres ma ogromny wpływ na moje życie, na zdrowie i zresztą nie tylko na moje. Stres może paraliżować, może powodować, że spokojny, opanowany człowiek zaczyna popełniać katastrofalne błędy. Stres może powodować różne choroby, może powodować podwyższenie ciśnienia krwi, choroby serca, niebezpieczne zwiększenie poziomu niektórych hormonów. Jak z nim walczyć? Zasadniczo warto z nim walczyć, ale nie ma stuprocentowo skutecznych sposobów. 

Na pewno można próbować się odseparować, odreagować ćwicząc fizycznie, izolując się od otoczenia na godzinkę lub dwie. Na pewno wiem to, że jeśli pozwolę na to, aby stres mnie opanował, to zasadniczo on mnie pochłonie i życie przestanie mnie niestety cieszyć.