wtorek, 2 czerwca 2015

Zdrowie z Morza Śródziemnego

Jedzenie zdrowe to nuda? Swego czasu też tak myślałem. Jakieś owsianki, płatki, owoce, warzywa. No i się myliłem. Jedzenie zdrowe wcale nie musi być nudne. W sumie bardzo polubiłem dietę śródziemnomorską, która przecież oceniana jest, jako jedna z najzdrowszych na świecie. 
oliwki

Co mnie w niej urzekło? Na pewno różnorodność, ale produktem, który pokochałem zeszłego lata, stały się oliwki. Oczywiście najlepsze były te kupowane bezpośrednio na południu Europy, aczkolwiek to, co kupuję dzisiaj w sklepie na osiedlu także jest bardzo zdrowe. Oliwki mają pozytywny wpływ na wiele aspektów. Zawierają dużo witaminy E, zawierają pozytywnie wpływające na ciało kwasy tłuszczowe, zapobiegają rozwojowi różnych chorób i poprawiają samopoczucie. 

Oczywiście nie każdy je lubi, chociaż zamiast samych oliwek czasem warto może używać oliwy z oliwek. To ma takie samo działanie jak spożywanie samych oliwek. Tym samym powiedzenie, że dieta zdrowa to nuda zostało totalnie obalone i już nikt mi nie powie, że nie można jeść atrakcyjnie, smacznie i zdrowo.